TNS

The eCommerce momentum in Italy. Accelerating the activation roadmap.

eCommerce_Momentum_Netcomm_Kantar

logo_netcomm_kantar

L’e-commerce in Italia non è solamente un canale di vendita che cresce a due cifre. Il suo impatto sta andando ben oltre le conversioni: è ormai un touchpoint rilevante di Brand building, awareness ed engagement, oltre che conversion.
L’innovazione tecnologica e la crescita di player internazionali dell’e-commerce, come Amazon, ha alzato drasticamente le aspettative degli shopper sull’esperienza d’acquisto a prescindere che questa avvenga online o offline. Questo costringe retailer e aziende a ripensare al più presto le strategie di brand activation e shopper engagement.

eCommerce Momentum

Abbiamo valutato insieme le opportunità e abbiamo approfondito come poter costruire una roadmap di successo nel canale. Attraverso case aziendali di rilievo a livello mondiale che hanno integrato l’e-commerce nell’organizzazione e nelle loro strategie di vendita, di marketing e di comunicazione.

Se non hai potuto partecipare, ma sei interessato ad approfondire l'argomento, contattaci.

L' evento è stato organizzato in partnership da Netcomm, Kantar Tns e Kantar Consulting


Agenda:

14.30

Welcome 

Eugenio Tavolaro, COO - Insights Division - Kantar

Carlos Esteban, Executive Director - Kantar Consulting - Retail Division

Roberto Liscia, President Netcomm

14.40

The Italian e-commerce scenario: new consumer behaviours, new business opportunities, new competitive assets
Roberto Liscia, President Netcomm

15.00

Shopper perspective: rethinking the consumer journey for an omnichannel activation
Walter Caccia, Commerce Director Kantar TNS

15.20

The e-commerce challenge -  how digital technology and huge eRetailers are shaping the way brands engage with the always-connected shopper
Elisa Pucci, Associate Director – e-commerce - Kantar Consulting

15.40

Amazon: New ways to engage a connected shopper - Success stories
Alfredo Chiaro, Adv Account Executive Amazon

16.00

Coffee break

16.45

Helping brands and category to grow in the e-commerce space (case studies)
Hyun Min Lee, Global Director of Clients Solutions, Commerce, Kantar TNS

17.10

e-commerce insights into action - Setting Priorities, optimizing performance
Alvaro Morilla, Senior Analyst, e-commerce and Digital Kantar Consulting

17.30

Logistics and payments: two key elements for a satisfying and frictionless shopping experience
Francesca Bazzi, Economic and business advisor, Netcomm

17.50

Conclusions

18.00

Happy hour 

19.00

Seminar ends